Pages

14 Aralık 2011 Çarşamba

Rogerio Ceni vs Muharrem İnce


Chp'nin Yalova milletekili Muharrem İnce futbolda yaşanan şike olaylarından sonra bomba gibi açıklamarıyla gündemi yerinden oynattı.Artık dayanamıyorum Türkiye Cumhuriyeti vatandaşları tüm gerçekleri bilmeli sloganıyla röportajımızı katılan İnce'nin dürüstlüğü ve ülkesine olan sevgisi bizlerin bu röportajı yapmak için harcadığı tüm emeği haklı çıkarır cinstendi.Şimdi dilerseniz bu mükemmel insanı daha yakından tanıyalım...


Muharrem İnce annesi Brezilya, babası Türk olan bir ailede yetişen ve her iki ulusun özelliklerinden nasibini almış,siyaset yönünün dışında bambaşka bir insan... Bu özelliğini yıllarca insanlardan saklamayı başardı fakat röportajımızda aslında hiç beklemediğimiz bambaşka bir kişi olduğunu öğrendiğimiz Muarrem İnce'nin hayat hikayesi sizleride şaşırtacaktır. Özel haber ekibiz sabırlı bir çalışmayla bu gerçekleri ortaya çıkarmayı başardı.Disiplinli ve sabırlı bir çalışmanın bizlere tattırdığı başarının haklı bir gururu içerisinde ropörtajımızdan alıntılar yapmaya devame diyoruz.

Eğitimini Brezilya da tamamlayan İnce'nin Türkiye ile yolları yaz aylarında babasının yanına gelmesi ile kesişti. Her gelişinde daha fazla kalmak istedi daha fazla sevdi bu güzel ülkeyi.. Gençlik yıllarında Brezilya'nın Sao Paolo klübünde kalecilik yaparak birçok taraftarın sevgilisi haline geldi. Hatta öyle ki kaleci olmasına rağmen attığı müthiş gollerle rakip kalecilerin korkulu rüyası haline gelmişti.Şuan Türk vatandaşı olarak Muarrem İnce ismini alan milletvekili aslında Sao Paolo'nun mükemmel kalecisi Rogerio Ceni den başkası değildi.Soy isimlere bakarsak (İnce-Ceni) küçük bir ayrıntı ile kendisini açığa çıkaran büyük bir sırrı farketmiş olacağız. Biliyoruz hepiniz bir şok içerisindesiniz. Bu nasıl olur diyorsunuz. Bizde bunu sayın İnce'ye sorduk. Kendisi ilk başlarda bu konu ile ilgili soruları yanıtlamak istemesede futbola olan aşkı onun daha fazla direnmesini engelleyip kısa ama öz bir söyleşi yapmamızı sağladı.Kendisine sonsuz teşekkürlerimizi birde buradan iletiyoruz..

Rogerio Ceni Sao Paolo'da mühtiş bir kaleci ülkesinin menfaatlerini mükemmel bir şekilde savunan tutkulu bir milletveliki.. Bu özellikleriniz gerçekten sizi çok farklı bir insan yapıyor siz bu konuyla ilgili ne düşünüyorsunuz?
- Brezilya da ki ailem kolay olmayan bir şekilde yaşamını sürdürüyordu.Öyle ki futbol ayakkabım yokken arkadaşlarımla top oynamaya çalışır ve eve her döndüğümde ayakkabımın yırtık olmasından dolayı annemden azar işitirdim.(Burada karşılıklı bir gülüşme oluyor ve İnce'nin gözlerinden o anı tekrar yaşadığını anlıyordunuz.) Fakat o zamanlardan belliydi inatçılığım yüzünden arkadaşlarım ile hergün futbol oynamaya devam ettim. Bir gün eve döndüğümde annem ile çok şiddetli bir tartışma yaşadık ve bana yeni ayakkabı alacak parası olmadığını bu yüzden ayağımdaki yırtık ayakkabılarımda idare etmem gerektiğini söyledi fakat bu şekilde topa vuramadığım için kaleye geçmek zorundaydım. Bende öyle yapıp kaleye geçtim. Gerçek şu ki o günlerde çok kötü bir kaleciydim ve kornerlerde hep ileri çıkıp bari kafam ile gol atayım diye düşünürdüm. İyide yapmışım değil mi ? ( Tekrar gülüşmeler başlıyor.)Kalecilik kariyerimin sonlarında babamın büyük desteğiyle siyasete atılmaya karar verdim.Türkiye'de kirli oyunların döndüğünü gördüm ve bu oyunlarla mücadele etmenin kendi kişiliğime ve doğruluk anlayışıma çok uygun olduğunu farkettim.. Halkımızdan aldığım tepkilerden sonra iyi bir karar vermiş olduğumu düşünüyorum..

Türkiye'de ki kaleciler hakkında ne düşünüyorsunuz?
- Ülkemizde çok yetenekli futbolcular var. Volkan, Tolga, Onur, Sinan ... saymakla bitmez.. Fakat bu kalecilerimiz kendilerini daha fazla geliştirmeli her geçen gün daha da iyiye gitmeli.. Açıkçası Trabzonspor'da oynayan Tolga'nın performansına hayranlık duyuyorum.Önümüzdeki sezon onu avrupanın dev kulüplerinde görebiliriz.

Sayın İnce'yi çok sıkmadan konuyu tekrar asıl meseleye yani futboldaki şike operasyonlarına getiriyoruz.

Şike yasasının kabulü ile ilgili ne düşünüyorsunuz?
- Bu konuyu hiç anlamıyorum. Resmen insanlarımızın gözlerini boyuyorlar. Madem şike yok neden sayın Aziz Yıldırım cezaevinde. Bu adam neyin cezasını çekiyor allahaşkına..Neden tüm gerçekler açığa çıkmıyor. Hiç anlamıyorum. Bakın benzer nedenlerden İtalya'nın en önemli futbol kulüplerinden Juventus küme düşürüldü. Onlar yapabiliyorda biz neden yapamıyoruz. Türkiye'de futbolun içinde de kirli bir siyaset var bu siyaset ülkemizin diğer tüm güzelliklerini örterek pkk terör örgütünden sonra futbol terörünü de ortaya çıkarmaktadır. Futbol terörünün önüne geçemezsek insanlar stadlara gelmez televizyonlarda futbol yerine abidik gubidik yarışmalar izleriz. Belki yayıncı kuruluş çok zor bir duruma düşecek belki anadolu kulüpleri iflasın eşiğine gelecek.. Fakat biz bu işin içinden alnımızın akıyla çıkamazsak bu ülkeyi nasıl yöneteceğiz? Bilmiyorum gerçekten. Belkide Brezilya ya geri dönüp sakin bir yaşam sürmeliyim çünkü bazı şeyleri gerçekten aklım almıyor..

Röportajımız bu şekilde ilerlerken ani şekilde sinirli bir tutum içerisine giren sayın İnce röportaja daha fazla devam etmek istemediğini dile getirdi.Siyasetin yanısıra futbolun içerisinde olan bir birey olarak konunun hassaslığının kendisi için çok fazla önemli olduğunu ve yaşananların kendisini çok fazla üzdüğünü dile getiren İnce bizlere röportaj için teşekkür ederek daha fazla devam etmek istemediğini söyledi. Doğrusunu söylemek gerekirse bizde bu mükemmel insanı daha fazla yıpratmak istemedik ve kendisine teşekkür edip yazımızı siz sevgili okuyucularımıza yetiştirmek üzere işe koyulduk...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder